Help for ILH-L Archives

ILH-L Archives

Subject: .: Inbjudan till Teknik- och vetenskapshistoriska dagar 2008 :.
From: Isabelle Dussauge <[log in to unmask]>
Date:Fri, 15 Feb 2008 16:39:15 +0100

Hej!

Här kommer information om den nationella konferensen Teknik- och
vetenskapshistoriska dagar 2008, Stockholm, 8-10 april 2008. Anmälningar
välkomnas fram till den 25/2, se mer information och instruktioner nedan.
Program bifogas (med reservation för ändringar). Sprid gärna!

Anmälningar och kontakt: Björn Berglund (KTH), tel: 08 - 790 8583, email:

Bästa hälsningar,
Isabelle Dussauge

Avd för teknik- och vetenskapshistoria
KTH, Teknikringen 76
10044 Stockholm

-----
Hjärtligt välkommen!

Den 8-10 april är det dags för konferensen Teknik- och Vetenskapshistoriska
Dagar, som i år arrangeras som ett samarbete mellan Svenska
nationalkommittén för teknik- och vetenskapshistoria, Tekniska Museet i
Stockholm och Avdelningen för teknik- och vetenskapshistoria på KTH. Årets
upplaga kännetecknas av att konferensen öppnats mot fler ämnesdiscipliner
än tidigare vilket gör att vi kan presentera ett program som täcker in allt
ifrån polartraktsforskning och hjärnsubstans till handelsträdgårdar,
miljöskandaler och Expedition: Robinson. Konferensens keynote speakers är
Jenny Sundén (KTH) och Anders Ekström (Nordiska Museet), dessutom blir det
på torsdagen den 10 april en exkursion i Stockholms underjord.

Det fullständiga programmet innehåller ett drygt fyrtiotal presentationer,
föredrag och debatter och finns bifogat med detta mail som .pdf, men de tre
dagarna är också ett utmärkt tillfälle att träffa kollegor att utbyta
kunskaper och erfarenheter med. Vi törs lova ett par mycket minnesvärda
Teknik- och Vetenskapshistoriska Dagar i april och önskar dig hjärtligt
välkommen!

Om det är något du undrar över så är det bara att höra av dig till
[log in to unmask], så ska vi se till att svara så snart vi bara kan. Sista
anmälningsdag är måndag den 25/2 2008.

för konferensens arrangörskommitté,

//Björn Berglund

Praktisk information

ANMÄLAN (senast 25/2 2008): Skicka ett email till [log in to unmask] som
innehåller all den information vi ber om nedan.

TID: 8-10 april. 8/3: 09.00-18.00, registrering från 08.30. Middag 18.30.
9/3: 09.00-18.00. Middag 18.30.
10/3: 09.00-13.00. Exkursion.

PLATS: Tekniska Museet, Museivägen 7, Stockholm
KONFERENSAVGIFT: 600 kr för konferensen. Doktorander/studenter 450 kr.
Dokumentation, kaffe, luncher och middagar ingår.För exkursionen tillkommer
150 kr (begränsade platser).

INFORMATION: Björn Berglund, tel: 08 - 790 8583, email: [log in to unmask]

ANMÄLNINGSVILLKOR: Anmälan är bindande och betalas mot faktura, 30 dagar
netto. Vid förhinder kan platsen överlåtas till en kollega. Vid eventuellt
sjukdomsfall eller liknande kan anmälningsavgiften återbetalas, dock senast
1/4 2008.

Anmälan
NAMN:
INSTITUTION/UNIVERSITET:
POSTADRESS:
FAKTURERINGSADRESS:
TELEFON:
E-POST:
JAG ÄR DOKTORAND/STUDENT:
JAG ÄR FRÄMST INTRESSERAD AV SESSIONERNA (ange siffror):
JAG ÄR INTRESSERAD AV EXKURSIONEN I STOCKHOLMS UNDERJORD:
JAG ÖNSKAR DELTA I FÖRSTA KVÄLLENS MIDDAG:
JAG ÖNSKAR DELTA I ANDRA KVÄLLENS MIDDAG:
JAG ÖNSKAR SPECIALKOST:
JAG ÖNSKAR HJÄLP MED ATT BOKA HOTELLRUM:
ÖVRIGT: