Help for KTH-EKOT Archives

KTH-EKOT Archives

Subject: Minnesstund pA fredag
From: Olle Blomqvist <[log in to unmask]>
Date:Wed, 16 Oct 1996 12:11:22 +0200

För att hedra minnet av Per Häggström ordnas en minnesstund i Q 1 fredag 18
oktober kl 09.00.

Per Häggström, 25 år, en av våra teknologer har mördats alldeles intill
KTH, på en plats där vi inte kunde tänka oss att så brutala dåd inträffade.

De flesta av oss är vana att leva i en trygg värld. Trots att vi i media
ser och läser om människor som drabbas av olyckor och stora sorger skärmar
vi av oss och säger oss att det händer inte mig. Vi tvingas till ett
häftigt uppvaknande när en händelse som mordet på Per sker i vår omedelbara
närhet och drabbar en person i vår egen krets. Det är alltid tragiskt och
meningslöst när unga människor dör, särskilt när det sker vid en till synes
slumpartad händelse som i det här fallet. Per har upplevts som en lugn och
sansad person vilket gör händelsen än mera svårförståelig.

Vi känner oss alla inom KTH djupt berörda av Per Häggströms död. Våra
tankar går till hans närmaste anhöriga och nära vänner som vi förstår måste
uppleva Pers död som ett svårt och meningslöst slag.
Jag talar för det stora flertalet på KTH då jag uttrycker vår medkänsla med
Per Häggströms släkt och vänner.

För att hedra minnet av Per Häggström ordnas en minnesstund i Q 1 fredag 18
oktober kl 09.00.
Du inbjus att delta.
Janne Carlsson, rektor